Today we have explained to our students participating in the mobility in Italy how to make presentations. This activity helps students understand the local culture while giving them the opportunity to practice their public speaking skills and design presentations. These should include personal information about the students, such as their age, occupations, hobbies, etc., as well as facts and data about the culinary traditions of Extremadura.
The partners were looking for a way to commit to improving the eating habits of the students, and we accepted the challenge of keeping a food diary. Over the next week, participants are required to record every meal, snack and drink they consume. It is important that they are honest with themselves and write down everything they have eaten, no matter how small. We have told them not to cheat or hide information, as this will not help to achieve the overall result we are looking for and will ultimately distort the final result. They can choose which day to start on, but remember that consistency is the key. Keeping a food diary will help them be accountable for their eating habits and also give them a better understanding of what they consume each day. It is an effective way to track their progress and make necessary changes to their diet.
Challenge 2: Creation of a cookbook with dishes from all participating countries. As part of this challenge, students from each country are asked to compile different recipes (at least one per category) to be included in the book. The recipes must be accompanied by a photo of the prepared dish and a photo of the student participating in the process. To make the cookbook complete and interesting, we will divide the recipes according to type, such as starters (Mario Bonilla), first courses (Olalla), main courses (Mario Sánchez), side dishes (Alejandra) and desserts (Nerea). The recipes can be typical dishes from each country, favorite dishes and recipes using leftovers. This cookbook will not only allow you to explore international cuisine, but will also provide an opportunity to learn about the unique flavors and ingredients used in different countries.
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Durante el día de hoy hemos explicado a nuestros alumnos que participan en la movilidad de Italia la realización de presentaciones. Esta actividad ayuda a los alumnos a comprender la cultura local a la vez que les da la oportunidad de practicar sus habilidades para hablar en público y diseñar presentaciones. Estas deben incluir información personal sobre los alumnos, como su edad, ocupaciones, aficiones, etc., así como hechos y datos sobre las tradiciones culinarias de Extremadura.
Los socios buscamos una forma de comprometernos a mejorar los hábitos alimentarios del alumnado, y aceptamos el reto de llevar un diario de alimentos. Durante la próxima semana, los participantes tienen que anotar cada comida, tentempié y bebida que consuman. Es importante que sean sinceros consigo mismo y anoten todo lo que han comido, por pequeño que sea. Les hemos comentado que no hagan trampas ni oculten información, ya que esto no ayudará a conseguir el resultado global que buscamos y, en última instancia, distorsionaría el resultado final. Pueden elegir por qué día empezar, pero recuerda que la constancia es la clave. Llevar un diario de alimentos les ayudará a ser responsable de sus hábitos alimentarios y también les proporcionará una mejor comprensión de lo que consumen cada día. Es una forma eficaz de seguir sus progresos y hacer los cambios necesarios en su dieta.
Reto 2: Creación de un libro de cocina con platos de todos los países participantes. Como parte de este reto, se pide a los alumnos de cada país que recopilen distintas recetas (al menos una por categoría) para incluirlas en el libro. Las recetas deben ir acompañadas de una foto del plato preparado y otra en el que se vea al alumno participando del proceso. Para que el libro de cocina sea completo e interesante, dividiremos las recetas según el tipo, como entrantes (Mario Bonilla), primeros platos (Olalla), platos principales (Mario Sánchez), guarniciones (Alejandra) y postres (Nerea). Las recetas pueden ser platos típicos de cada país, platos favoritos y recetas en las que se utilicen las sobras. Este libro de cocina no sólo permitirá explorar la cocina internacional, sino que también brindará la oportunidad de conocer los sabores e ingredientes únicos que se utilizan en los distintos países.
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